fbpx

U okviru trećeg ZRBIZNET-a biće organizovan i mini sajam zapošljavanja. Još od prvog održavanja sajma privrede ZRBIZNET, koji je programom obrađivao problematiku zapošljavanja i nedostatka kvalifikovane radne snage, poslovne organizacije teže da za svoje članove pribave radne biografije ljudi različitih profila i kvalifikacija.

Sajam zapošljavanja u okviru ZRBIZNET-a predstavlja šansu da Vaš CV dospe na pravu adresu – u kompanijama učesnicama sajma ZRBIZNET ili drugim zrenjaninskim kompanijama, članicama Regionalne privredne komore, Unije poslodavaca Srbije – poslodavci Zrenjanina i Opšteg udruženja preduzetnika Zrenjanin.

Sajam zapošljavanja biće održan u subotu, 21. septembra 2019. godine u hali Medison. Organizatori sajma ZRBIZNET pozivaju sve posetioce koji su u potrazi za zaposlenjem da ostave svoje biografije na označeno mesto.

Foto: Pixabay

Prošle godine, izvoz IT usluga po prvi put prešao milijardu evra. Prema podacima Narodne banke Srbije, zabeležen je rast od 26% u odnosu na 2017. godinu.

Informacione tehnologije generišu oko 10% BDP-a, što ih svrstava u sam vrh domaće privrede. IT zanimanja, doskora nazivana zanimanjima budućnosti, redovna su na listama najplaćenijih radnih mesta u Srbiji. Uprkos činjenici da zaposleni u informaciono-komunikacionom sektoru zarađuju nekoliko prosečnih srpskih plata, procenjuje se da Srbiji nedostaje oko 30.000 IT stručnjaka za dalji rast i razvoj ovog sektora. Godišnje se obrazuje tek 1.000 do 1.500 IT stručnjaka, a procenjuje se da će do 2020. godine biti otvoreno 50.000 do 100.000 radnih mesta u oblasti informacionih tehnologija.

Prema istraživanju Infostuda, kada su u pitanju najtraženija zanimanja u Srbiji i u svetu, prednjače poslovi iz IT oblasti: Software Developer/Programmer, Software Engineer, Java Developer, .Net Developer, System Administrator, PHP Developer, C# Developer, Web Developer.

IT sektor specifičan je po svojim proizvodima i uslugama, ali i po načinu obrazovanja novih kadrova. Osim formalnim obrazovanjem, do zvanja IT kadra u Srbiji može se doći prekvalifikacijom, pohađanjem različitih kurseva i obuka, čak i „samoobrazovanjem“ koje postaje sve popularnije u svim poslovnim sferama.

IT kompanije, iako predstavljaju najzdraviji i najprofitabilniji deo domaće privrede, suočavaju se sa nedostatkom radne snage na svim pozicijama. Kako bi se ovaj problem smanjio, intenzivno se radi na otvaranju IT odeljenja u srednjim školama i proširivanju IT smerova u visokoškolskim ustanovama.

Širenje sektora informacionih tehnologija može pozitivno uticati na razvoj privrede u celosti, plasiranjem proizvoda i usluga IT kompanija drugim sektorima. Informacione tehnologije od izuzetnog su značaja za mala i srednja preduzeća jer predstavljaju osnov za modernizaciju i digitalnu transformaciju.

Posetite ZRBIZNET 19. i 20. septembra – prisustvujte panelima i edukacijama na temu digitalne transformacije malih i srednjih preduzeća i značaja IT sektora za ekonomski razvoj u celosti.

Šta je NS Market?

NS Market je projekat koji je pokrenula Misija SMART sa ciljem da malim proizvođačima, zanatlijama, kreativcima i inovatorima omogući prostor za prezentovanje i prodaju proizvoda i usluga u Novom Sadu.

Posebna pažnja usmerena je na početnike u biznisu. Na mlade preduzetnike i preduzetnice u start up fazi i na one koji se još uvek kreću u prostoru neformalne ekonomije. NS Market otvara im vrata tržišta, omogućuje da u kontaktu s potencijalnim kupcima i korisnicima provere svoje proizvode i usluge, i svoje biznis ideje.

 

 

Kako NS Market funkcioniše?

Polazeći od činjenice da je ovakav vid promocije i prodaje „pod jednim krovom“ veoma zastupljen širom sveta, a poslednjih godina sve prisutniji i kod nas, odlučili smo da otvorimo vrata javnih prostora (prvo Firči studija, a sada Kulturne stanice “Eđšeg”) – navode organizatori.

Do danas organizovano je sedam celodnevnih izlagačko-prodajnu priredbi. Svaki NS Market ima opšti i tematski deo, a pored promocije i prodaje nastoje da ponude i druge sadržaje koji animiraju, informišu i zabavljaju posetioce i izlagače.

Do kraja 2019. godine u Novom Sadu će biti organizovana još četiri događaja, a NS Market gostovaće i u drugim gradovima Vojvodine, među kojima je i Zrenjanin, i to u okviru privrednog sajma ZRBIZNET 19. i 20. septembra o.g.

 

Šta NS Market nudi izlagačima?

  • Komforan, opremljen prostor za prezentovanje i prodaju robe i usluga;
  • Kompletnu logistički podršku koja prati ovakve događaje;
  • Prezentaciju izlagača, proizvoda i usluga na društvenim mrežama (Web, FB i Instagram NS Marketa);
  • Najave i promociju događaja u klasičnim medijima na teritoriji Novog Sada;
  • Izradu i distribuciju štampanog materijala u kome se promovišu proizvodi i usluge izlagača;
  • Fotografije i video zapise sa događaja.

 

Šta NS Market nudi saradnicima i pokroviteljima?

  • Pogodnosti pri izlaganju za članove/predstavnike saradničkih i pokroviteljskih organizacija;
  • Mogućnost promocije na svakom događaju i u štampanim i elektronskim materijalima NS Marketa;
  • Zajedničke i posebne aktivnosti u okviru pratećih sadržaja NS Marketa.

Treća “Dečija pijaca” održaće se u okviru sajma privrede ZRBIZNET 21. septembra 2019. ispred hale “Medison”. Projekat realizuje Sekcija za žensko preduzetništvo pri Uniji poslodavaca Srbije – poslodavci Zrenjanina, odnosno novonastalo udruženje “Ženski biznis klub”, a prepoznat je i podržan od strane Grada Zrenjanina.

Cilj “Dečije pijace” je promocija privatnog preduzetništva kod najmađih kroz druženje i zabavu. Želja organizatorki je da deca, kroz samostalan rad, savladaju nove veštine, razvijaju svoje hobije i prevaziđu prepreke u socijalizaciji. Konceptom zajedničke tezge “Dečijoj pijaci” dodeljen je i humanitarni karakter, sa ciljem razvijanja svesti kod najmlađih o odgovornosti prema zajednici. Svaki učesnik dužan je da pokloni jedan svoj proizvod za zajedničku tezgu, a svi proizvodi sa zajedniče tezge prosleđuju se najugroženijim mališanima prema evidenciji Crvenog krsta.

Mali prodavci će na “Dečijoj pijaci” prodavati polovne udžbenike, garderobu, igračke i svoje rukotvorine – naktit, kutije, vaze, magnete i slično.

Sudeći po interesovanju koje je vladalo za prve dve “Dečije pijace”, ne sumnjamo da će ovaj program privući veliki broj učesnika i posetilaca. Podsećanja radi, prva “Dečija pijaca” okupila je oko 400 mališana ispred hale “Medison”.

Galopirajući trend odliva stanovništva uzrokuje negativne posledice ne samo na drušvo već i na privredu. Osetan nedostatak kvalitetnog kadra utiče na kvalitet poslovanja domaćih firmi koje sve teže nalaze nove zaposlene.

Negativna demorafska kretanja iznedrila su čitave liste deficitarnih zanimanja kojih ima u gotovo svim oblastima poslovanja. Trend odliva stanovništva najviše se odrazio na zanatske delatnosti, te poslednjih godina najveća potražnja na tržištu rada vlada za zanimanjima poput frizera, krojača, mesara, kuvara, građevinskih radnika, stolara, autoelektričara i slično.

Osim odliva stanovništva, zanatske delatnosti se bore sa negativnom slikom u javnosti, obzirom da vlada opšte mišljenje da su zanati neisplativi. Sve je manje učenika zainteresovanih za obrazovne profile koji obezbeđuju “zanat u rukama”. Ovakav stav daleko je od istine jer su, upravo zbog nedostatka zanatlija na tržištu rada, pojedina zanimanja dobila na vrednosti.

Ovogodišnji ZRBIZNET tematski je orijentisan na popularizaciju deficitarnih zanimanja. Cilj nam je da ispravimo sliku o zanatskim delatnostima kod mladih, predstavimo posetiocima koncept dualnog obrazovanja, ukažemo na kulturno-istorijski značaj pojedinih zanata i umetničku vrednost zanatskih proizvoda.

Tradicionalno, posetioci ZRBIZNET-a biće u prilici da se upoznaju sa autentičnim zanatskim proizvodima u Karađorđevom parku.

Prema podacima iz 2018. godine, trećina preduzeća u Srbiji jesu “ženska preduzeća” odnosno, preduzeća u ženskom vlasništvu sa udelom od najmanje 50%, što je prosek i u zemljama Evropske unije.

Bisnode analizom utvrđeno je da su preduzeća na čijem su čelu žene u značajnoj meri efikasnija, profitabilnija i stabilnija. Uprkos svemu navedenom, zabrinjavaju činjenice da se godišnje oko 10% žena povuče iz preduzetničkih voda, kao i da je više od 60% preduzetnica pokrenulo sopstveni biznis zato što nisu uspelave da nađu drugi posao.

Kao najveće izazove sa kojima se susreću, poslovne žene uglavnom izdvajaju tradicionalne rodne uloge u društvu, nejednakost žena i muškaraca, izvore finansiranja pri osnivanju biznisa, ali i slabo umrežavanje žena u biznisu.

Sajam privrede ZRBIZNET, koji će se održati od 19. do 21. septembra 2019. u hali “Medison” i Karađorđevom parku, prilika je da se ukaže na značaj ženskog preduzetništva i umrežavanja žena promocijom pozitivnih primera iz našeg okruženja. Na glavnoj bini u “Medisonu” svi zainteresovani biće upoznati sa merama podsticaja ženskog preduzetništva, problemima sa kojima se susreću preduzetnice i iskustvima žena koje nas inspirišu. Poseban program osmišljen je za štand za žensko preduzetništvo gde će se predstaviti članice Sekcije žena preduzetnica pri Uniji poslodavaca Zrenjanina.

Foto: Pixabay

Ovogodišnji sajam privrede ZRBIZNET u svom fokusu ima nekoliko tema, a jedna od njih je digitalna transformacija MSP sektora.

Mala i srednja preduzeća nosioci su privrede domaće ekonomije – učestvuju sa 57,7% BDP-a i zapošljavaju više od 65% od ukupnog broja zaposlenih u nefinansijskom sektoru. Kao takva, predstavljaju značajan faktor ekonomske stabilnosti države.

Iako svesni značaja digitalne transformacije preduzeća, zaposleni na rukovodećim pozicijama u preduzećima vrlo često nisu u mogućnosti da se posvete realizaciji ovakvih projekata, zaokupljeni svakodnevnim poslovima. Često se dešava i to da se preduzeća neadekvatno postave prema ovakvim poduhvatima, te digitalnu transformaciju posmatraju isključivo kao primenu određenih rešenja, a ne kao promenu koju je neophodno sprovesti na svim nivoima.

U okviru sajma privrede ZRBIZNET biće razrešene mnogobrojne nedoumice vezane za digitalnu transformaciju preduzeća MSP sektora. Panelisti, predavači i druga stručna lica u ovoj oblasti daće vam odgovore na najčešća pitanja vezana za digitalnu tranformaciju:

– Zašto je važna digitalna transformacija preduzeća u Srbiji?

– Na kom nivou se nalaze domaća preduzeća kada govorimo o ovom fenomenu?

– Na koje načine digitalna tranformacija može pospešiti rad preduzeća?

– Koje prepreke se mogu javiti na putu digitalizacije?

– Koji alternativni izvori finansiranja postoje kao podrška pri digitalnoj transformaciji MSP?

– Postoje li institucije koje se bave pitanjem digitalne transformacije MSP sektora?

– Na koji način digitalna transformacija utiče na ljudske i novčane resurse preduzeća?

Detaljan program sa temama koje će se obrađivati i predavačima možete očekivati u narednom periodu.

Treću godinu za redom u hali “Medison” u Zrenjaninu održava se sajam privrede ZRBIZNET. Sajam će se održati 19, 20. i 21. septembra 2019. godine, a organizuju ga Unija poslodavaca Srbije – poslodavci Zrenjanina, Regionalna privredna komora Zrenjanin i Opšte udruženje preduzetnika Zrenjanin u saradnji sa Gradom Zrenjaninom.

Kao i prethodne godine, izložbeni prostor u hali Medison predviđen je za predstavljanje domaćih i inostranih firmi, a u delu Karađorđevog parka posetiocima će se predstaviti lokalne zanatlije i ugostitelji.

U nastavku, navodimo samo neke od razloga da se prijavite za učestvovanje na sajmu:

  • CENA IZLOŽBENOG PROSTORA JE SIMBOLIČNA – Za klasični štand sa osnovnom opremom izdvojićete svega 15.000 dinara. Ukoliko se odlučite da izlažete sa partnerima, cena izložbenog prostora deli se u odnosu na broj firmi na štandu. Izložbeni prostor u Karađorđevom parku besplatan je i ove godine. Zakup izložbenog prostora van hale je takođe moguć van standardnih paketa.

 

  •  IMATE PRILIKU DA UNAPREDITE SVOJE POSLOVANJE – Već tradicionalno, u okviru ZRBIZNET-a imaćete priliku da ugovorite sastanak sa potencijalnim partnerima. Na drugom ZRBIZNET-u obavljeno je 29 B2B sastanaka na kojima je učestvovalo 95 privrednika, a koji su kao rezultat imali nove kontakte i saradnje.

  • IMATE PRILIKU DA UNAPREDITE ZNANJA – Organizatori sajma ZRBIZNET svesni su značaja pravovremene informacije i kvalitetne edukacije. Zato ćete i ove godine imati priliku da se informišete o aktuelnim temama iz privrede i usvojite praktična znanja na temu digitalne transformacije preduzeća. Na centralnoj bini u hali “Medison” očekuju vas vrhunski predavači i predstavnici ustanova i organizacija od značaja za privredu.

  • MOŽETE DA PROŠIRITE SVOJ TIM – Organizovanjem mini sajma zapošljavanja u okviru prethodna dva ZRBIZNET-a prikupljeno je gotovo 200 radnih biografija. Sajam zapošljavanja okuplja zainteresovane najrazličitijih nivoa obrazovanja i radnih iskustava. Radne biografije biće dostupne svim učesnicima najkasnije do 10. oktobra.

  • UPOZNAĆETE SE SA RADOM FONDOVA, INSTITUCIJA I ORGANIZACIJA ZA RAZVOJ PRIVREDE – Ovogodišnji ZRBIZNET sjajna je prilika da se upoznate sa radom institucija u službi razvoja privrede. Podsećanja radi, 2017. godine ugostili smo predstavnike Razvojne agencije Srbije i Vojvođanskog metalskog klastera, a 2018. predstavnike Agencije za finansiranje izvoza, Zavoda za intelektualnu svojinu, Službenog glasnika. Telekom Srbija, Garancijski fond APV i Regionalni centar za lokalni društveno – ekonomski razvoj Banat učestvovali su na oba prethodna sajma. I ove godine predstaviće vam se banke sa svojim programima za pravna lica.

  • NEGUJEMO PRAVE VREDNOSTI – Osim što uviđamo značaj promocije zanatskih proizvoda i edukacije privrednika i zaposlenih, težimo da se na ZRBIZNET-u bavimo i drugim temama od značaja za privredu i društvo. I ove godine, programskom šemom obuhvaćene su teme poput dualnog obrazovanja, popularizacije deficitarnih zanimanja, promocije ženskog preduzetništva i razvoja preduzetničkog duha kod dece i mladih.

  • POŽELEĆETE DA UČESTVUJETE OPET – Statistika kaže da je gotovo 60% učesnika prvog ZRBIZNET-a učestvovalo i naredne godine. Obzirom na interesovanje koje vlada za treći ZRBIZNET i reakcije dosadašnjih učesnika, ne sumnjamo da će se ovaj trend nastaviti.

Prateći program važan element ovogodišnjeg ZRBIZNET-a. Posebna pažnja najmlađima

 

Pripreme za drugi ZRBIZNET koji će se održati od 20. do 22. septembra u punom su jeku. To ne čudi jer su organizatori ove godine rešili da pod sloganom „Pokreni se“ naprave manifestaciju koja će imati više sadržaja, dobiti međunarodni karakter i trasirati put za naredni, koji, opet, mora biti i bolji i drugačiji.

Pripreme su povod za razgovor sa Goranom Nešićem, predsednikom Upravnog odbora Unije poslodavaca Srbije – Poslodavci Zrenjanina. Unija je inicijator i jedan od organizatora ovogodišnjeg ZRBIZNET-a.

  • Ove godine odlučili smo da izađemo iz okvira srednjeg Banata, poučeni interesovanjem od prošle godine mnogih privrednika i preduzetnika iz drugih krajeva pa i zemalja. Ostvarili smo saradnju sa Temišvarom, Bihaćom, Osijekom, Celjem, Mađarskom privrednom komorom. Novi kontakti – nove teme. Ideja je i da pozovemo privrednike koji proizvode nešto što mi ovde ne proizvodimo. Na primer, pokušaćemo da dovedemo dva velika proizvođača opreme za male kraft pivare. Želimo da naš grad ostane prepoznatljiv po proizvodnji dobrog piva a da se 5 do 10 malih, kraft pivara takmiči na tržištu kvalitetom i ukusom, kaže Goran Nešić.

Osim izlagačkog dela koji se na sajamskim manifestacijama podrazumeva, važan element ovogodišnjeg ZRBIZNET-a je prateći program koji će biti drugačiji i moderniji nego što je to bio prošle godine.

  • Odlučili smo se za organizovanje panela na različite teme. Videli smo da klasična predavanja ne daju efekat kakav daje razgovor. Jedna od tema koju smo kandidovali jeste primena IT rešenja u poslovanju. Primena informacionih tehnologija je tema nad temama. Na panel razgovoru i na konkretnom primeru pokušaćemo da pokažemo kako je primena IT rešenja moguća i kod manjih privrednih subjekata i kako tehnologija štedi i vreme i zaposlene a donosi zaradu i zadovoljne mušterije.

Planiramo još jedan vrlo zanimljiv sadržaj : mini sajam nekretnina. Na jednom mestu ćemo okupiti sve one koji imaju veze sa prometom nekretnina. Tako će zaintresovani moći da saznaju šta se gradi, šta se prometuje, koje su cene, kakvi krediti, šta je potrebno od papira…

Ove godine posebnu ćemo pažnju pokloniti najmlađima. Zamislili smo otvorena vrata, da deca mogu da posete firme koje nešto proizvode. Među najmlađima su sigurno i budući preduzetnici. Organizovaćemo mini pijacu – neka najmlađi pokažu kako znaju i da budu proizvođači, trgovci, ekonomisti, kaže Nešić.

Ove godine organizatori ZRBIZNET-a, su Unija poslodavaca Srbije – Poslodavci Zrenjanina, Regionalna privredna komora, Opšte udruženje preduzetnika i Grad Zrenjanin.

Kao što smo okupili sva udruženja na teritoriji grada, želimo da okupimo i asocijacije i udruženja, klastere, sve organizacione oblike udruživanja preduzetnika iz Vojvodine. Da se okupimo, da na primerima dobre prakse vidimo šta nam je dalje činiti na poboljšanju privrednog ambijenta u kom svi

Razgovor oči u oči i dalje je jedan od najefikasnijih načina promocije i upoznavanja privrednika. Uključivanje grada u organizaciju, ZRBIZNET-u dodatno daje na važnosti  

Opšte udruženje preduzetnika Zrenjanin, zajedno sa Unijom poslodavaca Srbije – Poslodavci Zrenjanin, Regionalnom privrednom komorom i Gradom Zrenjaninom, organizator je ovogodišnjeg ZRBIZNET-a.

Miroslav Đurić predsednik Opšteg udruženja preduzetnika Zrenjanin ima višegodišnje iskustvo u organizovanju privredno – sajamskih manifestacija.

  • Privredne manifestacije sajamskog tipa za preduzetnike, mala i srednja preduzeća od velikog su značaja. I dalje je to najbolja prilika da se privrednici sretnu, razgovaraju, razmene iskustva, upoznaju se i dogovore u potencijalnoj budućoj saradnji, kaže Đurić. To je prilika da preduzetnici i privrednici promovišu sopstvenu proizvodnju i predstave svoj proizvodni program, ističe Đurić.

Uključivanje grada odnosno lokalne samouprave u organizaciju ZRBIZNET-a koji se od 20. do 22. septembra održava drugi put, daje manifestaciji dodatnu težinu.

  • Organizacija ovakve privredne manifestacije ozbiljan je posao. Treba znanja, upornosti i naravno finansija. Neke od manifestacija ovog tipa u regionu su se ugasile a Zrenjanin evo ima unapređen i moderan sajam i to govori koliko smo i sposobni i angažovani. Naše, kao organizatorima, je da stvorimo uslove i ambijent a preduzetnicima i privrednicima da tu priliku iskoriste, ističe Đurić.

Na privredno – sajamskim manifestacijama sve veći značaj ima prateći program.

  • Trudimo se da obezbedimo kvalitetan prateći program u vidu predavanja, edukacija, radionica. Anketom stižemo do informacija šta je preduzetnicima važno, o čemu bi voleli da saznaju više, i trudimo se da to obezbedimo.Danas je znanje vrlo skupo i zaista bi preduzetnici trebalo da iskoriste priliku da potpuno besplatno čuju ono što je aktuelno i važno za poslovanje, naglašava Đurić i dodaje:
  • Koristim svaku priliku pa i ovu da pozovem preduzetnike i privrednike da učestvuju na ZRBIZNET-u, kaže Đurić. Uslovi su vrlo povoljni i zaista ne postoji razlog da se ne pojave, promovišu svoju proizvodnju, upoznaju druge privrednike, ističe Đurić.

+381 (0) 63 893 26 83

023 533 730 | 10-14h
zrbiznet@gmail.com

Copyright 2018 © ZrBizNet | Izrada veb sajta Progressive Media